söndag 5 april 2009

"Bara regn hos miig"

Jaha, bara för att jag är helt ledig idag och hade tänkt tillbringa hela dagen i trädgården så regnar det..är det sant? Regnet är iofs bra för gräset jag sådde igår men ändå...hade hellre vattnat det...Vill ha sol och värme!
Grävde lite i rabatten igår...daggmaskarna är så j***a feta och äckliga, som små ormar...kommer ALDRIG vänja mig vid dom. Halshögg en igår :D (det var inte med flit)

Annars har jag tillbringat mycket tid på katthemmet. Igår såg jag första sommartecknet när jag var på katthemmet, humlorna har kommit!! Såg 5 st igår men dom var riktigt slöa och flög från krokus till krokus :)














Nu har också alla fina sommarbilar börjat komma ut på vägarna och alla motorcyklister ska vi inte tala om.
Skulle ju ha tvättat Kajsa Wannabe idag(min bil)....men det lär väl inte hända:(
Igår grillade vi fläskfilé..mm så gott! Idag ska vi också grilla, mamma och hennes sambo kommer på besök.
Sitter nästan bara framför trädgårdssidor just nu och kollar vad jag vill ha för blommor i rabatten och vilka rosor jag ska ha, mm vill nu! Tänk om man hade hur mkt pengar som helst så man kunde göra allt på en gång.
Jag och Anders pratade lite igår, vi funderar ev. på att skippa semester helt i sommar och istället bygga altan. Tror det får bli så, vi har ju ändå stugan också.











Bilder tagna vid stugan sommaren -08

Inga kommentarer: