onsdag 22 april 2009

Dåligt med sömn...


Vaknade vi 12 inatt av att mitt knä hade låst sig så jag kunde inte röra mig, fick väcka Anders och be honom hålla i mitt ben medans jag stödde upp benet med kuddar under... :-( fruktansvärd smärta...När jag vaknade sen nästa gång trodde jag nästan det var morgon men klockan var endast halv 3 det är nog första gången som jag önskade att klockan hade varit 7 och det hade varit dags att gå upp. Nähe tänkte jag så här kan jag inte ha det så jag var tvungen att ta mig upp för att gå ner och sätta mig i soffan, det var outhärdligt att ligga i sängen. När jag äntligen hade kommit ner till soffan och hämtat en filt på vägen var kl. 03.20, det tog mig nästan en timme att ta mig från sängen ner till soffan!!!! :-o När mitt knä låser sig så här kan jag inte röra det över huvud taget så när jag ligger ner då får jag ta under den andra foten och med det benet dra med mig det onda benet. Hmm svårt att förklara, men det går inte snabbt utan man måste ta en bit i taget och vänja sig vid smärtan.

Det gör inte bara ont i knä´t utan det går upp till höftböjaren så jag kan vara smärtfri när jag sitter upp men om jag har mina ben i samma läge och kanske lutar mig bakåt kan det gör grymt ont. Så var det inatt, det gick jättebra att sitta upp i soffan men att luta saig bakåt gick inte alls. Så för att jag skulle få ngn sömn alls, la jag två jättekuddar på varann på vardagsrumsbordet och la huvudet mot dom och sov så...


snygg bild som jag ritat själv, måste ha sett kul ut...


1 kommentar:

Linda sa...

Men vilket besvärligt knä du har!! Inte kul!!