onsdag 8 april 2009

Osteokondrit

Heter tydligen mitt knäproblem, var till vc idag och tappade knät på 25 ml vätska *aj tusan* läkaren sa åt mig att jag fick skrika om jag ville...hehe, gjorde dock inte det...gnydde kanske lite, sen fick jag lite kortison, sen bad jag om remiss till en ortoped. Läkaren trodde inte det skulle hjälpa för det finns ju som sagt inget att göra åt detta och det är ju samma sak som dom andra läkarna också sagt. Men det fanns en pensionerad duktig ortoped på plats så han gick och talade med honom. För en gångs skull så hade jag tur och fick träffa ortopeden på en gång, han kollade på mina röntgenbilder från -01 och även dom nya som jag tog i okt-nov nån gång. Han visade och förklarade för mig varför jag hade ont och det är tydligen en benbit som saknas på lårbenet...hmm han sa iaf till min läkare att läkaren skulle skriva remiss till ortopedkliniken och hänvisa till röntgenbilderna och sen ska jag kallas till titthålsoperation och iom denna bedömmer dom om jag ska opereras, då sätter dom dit lite benhinna där det saknas ben. Så nu hoppas jag på att det inte är någon längre kö.

Har haft så himla ont i mitt knä på jobbet hela kvällen, sån tur att man har underbara arb.kamrater, som pysslar och tar hand om en. Dom tog hand om det jobbiga och springandet och jag fick sitta på exp. och svara i telefon....:) fick lite dåligt samvete, men gjorde lite nytta iaf...

Innan jag skulle åka till jobbet klämmer jag fingret i dörren, aj tusan vad ont det gjorde....hoppas inte jag får nån blånagel...huden sprack. Men som sagt det blev ompysslat med stripes och plåster på jobbet *tack*

Ledig imorgon, underbart!
hoppas jag kommer kunna sova ngt inatt...får jämt så ont i knät efter kortisonsprutan, och så har jag ingen känsel på utsidan av knät men på insidan är det så ömt att jag knappt kan röra det. *läskigt* får avvakta till imorgon och se om det blir bättre, blir det inte det så får jag väl ringa vc igen *suck*

3 kommentarer:

Helena sa...

Ja smärtan får dig iallafall inte att prestera sämre i stegtävlingen....eller skulle du varit snabbare än Ek, det är frågan. Hoppas att op. gör susen.

Jag vill också vara ledig i morgon!!

Sussa sa...

Kolla igen så syns det:( det andra är ju bara simning :(

Angelica sa...

Hej. Söker lite fakta om ostekondrit. Har fått den diagnosen av ortoped. Operation går att fixa. På mig saknas det ben och brosk. Har du gjort någon op. Vill gjärna komma i kontakt med dig.
Mvh Angelica