onsdag 4 mars 2009

Sann historia

En dag frågar en son sin far: "Pappa, springer du ett maraton med mig?"
Pappan svarar: "Ja"
och de springer sitt första maraton tillsammans.

En annan dag frågar sonen sin far igen: "Pappa, springer du ett till maraton med mig?"
och pappan svarar igen "ja, min son".

En dag frågar sonen sin far: "Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?"(4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning.)
Och pappan svarar igen "Ja".

Här är videon som tillhör historien
http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

P.s inlägget är hittat på en annan blogg, men tyckte den var så fin och värt att spridas ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha nu har man fått tjuta lite direkt man kommer hem från arbetet....faan vad den var gripande

Anonym sa...

Den där videon var jätterörande! den skulle många av oss svenskar behöva se, många av oss är alldeles för otacksamma om livet. Jag beundrar verkligen dom som lever dagen som den kommer och inte tar för givet att man lever nästa dag. Vem vet man kanske är DÖD när man vaknar nästa dag =) puss pårej

Sussa sa...

Asg "död när man vaknar nästa dag" skulle vilja veta hur det går till? Du är för rolig du syster =D