måndag 9 mars 2009

Insekter

Varför måste alla äckliga insekter och småkryp komma fram när det inte finns någon i närheten som kan "rädda" en, idag när jag dammsög så kom en spindel fram den var iofs bara att suga upp men sen när jag började skura golven kom det fram både en gråsugga och en skalbagge...ahh dom fick krypa vidare i hallen, kan ju inte gärna gå upp och väcka min man, som för övrigt har jobbat natt och säga "älskling kan du komma ner och döda en gråsugga och en skalbagge?" Tror inte han skulle bli så glad på mig...men jag kan ju säga att tanken dök upp =) Nej istället får jag hålla mig så långt från hallen som möjligt, som tur var kröp dom åt andra hållet, mot baksidan... Om Anders inte är hemma så brukar jag visa Tjejen (min katt) insekterna och hon äter upp dom på en gång =D duktig katt, men nu är hon ute efter att hon blev livrädd för dammsugaren :(

Idag tror jag att jag ska ta mig in till stan och kolla bokrean (sen, jag vet) men läste ju som sagt ut Mari Jungstedts första bok igår och nu måste jag ju bara ha resten av hennes böcker, fick 2 av mamma i julklapp men det är inte rätt ordning och sen vill jag också ha Camilla Läckbergs böcker, har bara 2 tror jag.

Imorgon börjar jag jobba igen, men tror jag börjar 9 så det är ju skönt=)

Inga kommentarer: