fredag 29 maj 2009

Vecko-redogörelse

Sicilien var underbart skönt, härligt att komma hemifrån ett tag. Vädret var underbart det var strax över 30 grader alla dagarna. Dagarna spenderades vid poolen eller vid havet. Lyckades också få en hel del färg, brukar annars ha svårt för att bli brun men inte den här gången =)

A åkte på kurs till Gbg redan i tisdags, men kommer hem senare ikväll *längtar* har varit tomt och tråkigt utan honom.

Iofs så åkte jag en sväng till k-holm på tisdagskvällen och sov sen kvar. Hela onsdagen tillbringade jag med mamma. Åhh vad trevligt och mysigt vi hade det. När vi kom hem fick mamma för sig att hon skulle ringa syrran och berätta allt vi gjort och vad mamma hade inhandlat. Hon började med fina blommor med ytterkrukor och fågelbad o.s.v jag viskade lite försiktigt, "glasögon också" var på mamma säger "ja just det, termos också" när hon precis har sagt det säger hon "nej men jag köpte ingen termos" och kollar frågande på mig. Jag skrattar så jag inte får ngn luft och kippar fram "glasögon" haha, för det första hur faan lyckades hon få glasögon till termos? För det andra hon säger det högt till syrran innan hon inser vad hon sagt... Jaja det är konstigt att man inte är konstigare än vad man är när man ser vad man har att brås på...

Sen åkte jag direkt från mamma och hem till svägerskan där det var dags för spa-party. Riktit mysigt faktiskt och fötterna blev verkligen riktigt mjuka och fina. Så då inhandlade jag en scrub och en kräm till fötterna. Kan vara skönt att ha fina fötter nu när det är sommar.

Igår var Linda här med lilla Ida som hade fått feber *tycker syn om* vi kollade iaf lite på grey´s och hade mysigt. Som tur var så var det ju perfekt film-tittar-väder igår.
Sen på kvällen kom Gunilla förbi på en kopp kaffe, det var spontant och mkt trevligt!

Idag har jag inte gjort mkt vettigt. Skönt!!

Inga kommentarer: