tisdag 19 maj 2009

Alla dessa turer!

Fan att det ska vara en sån jävla stor skillnad beroende på vem fan man pratar med!!!!!!!!!!!!!
Blir tokig!!!
Vad fan är det för jävla sjukvård vi har?????
Och varför är det jag som är sjuk som måste göra och fixa och ordna med allt????
Ringde ortopeden i morse för att få kryckor, hänvisar mig till sjukgymnasten på VC hon jag pratar med frågar också om jag känner till att jag ska göra magnetröntgen innan besöket hos dom, förklarar då att jag ringt och tjatat på MR men att jag får komma tidigast i Juli med lite tur.
Hon säger då "men du vet väl att du har rätt att vända dig till en privatklinik i sthlm" Berättar då att hon som jag pratade med tidigare sa att landstinget har dragit in på dessa förmåner pga att landstinget måste spara pengar.
Hon säger då att nej men det stämmer inte alls, ring till medicinkliniken på hötorget och boka en tid och sen ringer du till MR och ber dom skicka remissen till hötorget.
Sagt och gjort jag ringer till hötorget där är det endast 3 veckors väntetid men dom vill först ha remissen innan jag får en tid till dom.
Ringer därefter till radiologen, självklart fel nr får ett nytt nr jag ska ringa på istället.
Får då till svar att jag måste fylla i nån jävla blankett, jag blir fly förbannad och hon ändrar sig och tar mitt pers.nr och säger att remissen nu är på väg till hötorget.
Så nu väntar jag på en kallelse från dom!!
Jag blir verkligen tokig på alla dessa turer!
Men nu känns det iaf som att det händer nåt, har fått tid till ortopeden 1/6 och snart får jag en tid till MR och imorgon bitti mellan 8.00 och 9.00 ska jag ringa sjukgymnasten och få prova ut kryckor.

2 kommentarer:

Helena sa...

Att bli arg för att få sin vilja igenom är uderskattat...BRA jobbat!!!

Anonym sa...

Mycket bra jobbat! Hoppas du mår bättre snart! Saknar dig på jobbet! Vi måste ses någon kväll snart.

/Kram Sanna