söndag 19 oktober 2008

Vad är det för sjukvårdssytem vi har???

Har haft problem med mina knän sen jag var 16 år, då hette det överansträngning....alltså tränat för hårt, men det skulle ju växa bort när man var runt 18-20 år, nu är jag(snart) 24 år och har ondare än någonsin så jag ringer vårdcentralen i torsdags. Tänkte det är ju min lediga dag så det blir ju perfekt, ringde första gången 09.11 och hör följande meddelande "välkommen till vårdcentralen oxelösund vår telefonkö är nu fylld vänligen försök senare eller nästkommande vardag" det meddelandet hörde jag var femte minut fram till 13.30 då jag äntligen fick knappa in mitt mobilnr. och dom skulle ringa upp mig 14.20. Då ringer det upp en tantaluring som säger att eftersom jag ringt så sent så finns det inga akuttider kvar utan jag får återkomma nästa dag???!!!! Vadå ringt så sent?! Jag har ju för f*******n ringt hela j****la morgonen, jo men så kan det var vissa dagar får jag till svar!! Men varför i h*****ete kunde inte hon boka in en akuttid till dagen efter då????? *SUCK* men men jag kom iaf iväg till doktorn dagen efter och fick en remiss skickad till röntgen och så fick jag en kortisonspruta i knäet *TACK* Nu känner jag knappt någon smärta, känns bara otroligt konstigt att gå, mitt onda knä är typ 3 ggr så stort som mitt "oonda" knä, men man blir ju svullen av kortison!



Annars har det varit en otroligt jobbig jobbarhelg*DUBBELSUCK*

Men igårkväll var jag och sniffade på en fyra dagar liten bäbis....Sååååå söööt!!! efter det kändes allt lite lättare. Så jag åkte ner på stan direkt efter jobbet och shoppade bäbiskläder, självklart fick storasyster också så jag köpte två likadana klänningar med tights till dom, så sött!!! tightsen är grön/röd randiga med ett litet barbapappa-tryck längst ner på ena benet! Urgulliga!!!





Imorgon är man ledig! Ska nog inte göra ett dugg, kanske börja packa och fundera ut vad man ska ha med/på sig på kryssningen! Ja, precis det börjar närma sig kryssningsdags! På Torsdag far vi, kommer åter på Lördag. Så skönt, så kul!!!!

Sådär Sanna, nu har du lite och läsa:)

p.s Jag har fått bannor av Sanna att jag bloggar för lite så nu är det skärpning! d.s

Inga kommentarer: